Voi ce pierderi/consum de ulei aveți în 15mii de km?
Salut! Ieri am întâmpinat următoarea speță cu cei de la Dacia și aș vrea un sfat de la voi.
Săptămâna trecută am verificat din întâmplare/curiozitate nivelul uleiului și am constatat că era sub minim. Mașina fiind în garanție am zis să merg cu ea în service să constate/remedieze problema, eu crezând că această operațiune va fi acoperită de garanție.
Am fost ieri la service au verificat uleiul la jojă au văzut că e sub minim, au pus mașina pe elevator, scut jos pt verificare scurgeri, nu are absolut nicio scurgere, au lăsat mașina pt verificare în zona jojei, după mecanica mea cred că asta au verificat, după ce au demontat, bujiile cred, iarăși nimic. Au scos uleiul într-un bidon gradat și au constatat că mașina are în minus aproximativ 1,5 l de ulei, asta a fost exprimarea lor.
Am întrebat dacă e normal să aibă consumul ăsta de ulei, au zis nu, asta ar fi prima mașină venită cu un nivel așa mic al uleiului...Au pus testerul pe ea, iarăși nimic, nicio eroare.
Am făcut revizia în luna Aprilie la 32mii de km, mașina având acum 47mii, inginerul de la garanție zicandu-mi că e perfect normal să aibă consumul ăsta de ulei, mașina e utilizată 90% în mediul urban.
Considerați că a fost normal să suport eu acest schimb de ulei și filtru sau această operațiune trebuia să fie acoperită de garanție?
Are sens să fac sesizare la Vocea clientului sau mă las păgubaș?
Mașina în cauză este un Logan 1.0 sce.
Păi ei ți-au verificat în caz de pierderi, că au băgat ulei și schimbat filtre nu are legătură cu garanția.
Am tot văzut pe forum și grup aceasta problema ridicata. O grămadă de mașini duse la ei și eu tot zic ca e prima domne, nu am mai văzut. Eu am fost în București pentru o eroare injector și o dădeau ca mecanica, mai ca să schimb oglinzile, deși problema era una electrica. Circuit comanda injector 1 întrerupta. Te doare capul cu ei. Probabil ai și tu o garnitura de la distribuite neetansata cum trebuie. Parca asa ziceau ceilalți.
Eu le o dădeam de cap cum sa suporti tu? Nici nu o luam de acolo sa puna motor nou dacă nu ii dai in judecată și gata cum adică sa suporti tu ca ea mănâncă ulei
Întreba i unde scrie, în ce manual scrie ca dacă mașina este folosita în oraș consuma 2-3 litri de ulei la 10000 sau de la schimb la schimb?ce relevanta are consumul de ulei în oraș sau în afara?
Problema ta acum nu e un schimb de ulei, ci motorul. Asigură-te că ai totul în scris, orice declarație a service-ului sa fie trecută în comenzile de lucru, inclusiv "e normal sa consume atât ulei" Dacă vrei sa păstrezi mașina asta, ar fi bine sa nu depășești 15 000 km cu uleiul, eu vad ca au depășit chiar și cei 30 000 km! Atât cât poți, fă-ți reviziile in reprezentanță, păstrează toate documentele, iar în cazul în care defectul se accentuează, Fă-le notificare să execute reparația fără costuri, chiar dacă sare afară din garanție. Nu te certa cu nimeni, vorbește cât se poate de frumos, dar ferm și clar. Atitudinea ta trebuie sa fie următoarea : am plătit un produs care a venit cu 3 ani garanție, am respectat condițiile impuse de producător, va rog să rezolvați. 1.5 litri ulei este un consum mare. Cât la suta din cantitatea totală lipsește? Cine răspunde pentru uzura accentuată produsă de lipsa ungerii? Este foarte important : nu te certa cu nimeni, vorbește frumos, cere totul în scris.
1 la mana inginerul de la garanții nu poate sa își dea cu părerea după cum bate vantul😄, doi la mana vocea clientului și rezolvi cazul. Bafta. Sunt foarte mult "ingineri"
2 variante: 1 cand au schimbat uleiul nu ti au pus cat trebuie. 2 ori consuma ulei. Sfat: schimba uleiul sau completeaza la nivel si vezi in cateva luni daca mai consuma , daca consuma ori e papa motorul ori trebuie ulei mai gros
Am și eu una de la fel de un 1 sce ,o folosesc in regim taxi ,am 60000km dar nu am pățit așa ceva niciodată,eu sunt f mulțumit de ea și numai la reprezentanta i-am făcut reviziile totul este cum trebuie
1. Multe 1.0 SCe consuma ulei. 2. Probabil vei fi abordat cu vrajeala din poza de mai jos.

Mai e o variantă de care am auzit că se practică, anume la 32.000 nu ti-au schimbat uleiul... Sau, cum a mai spus cineva mai sus, s-a folosit un ulei slab calitativ care datorita uzurii si-a pierdut calitățile mult mai devreme si a fost papat. Așa fac uleiurile slab calitative.
Suna la vocea clientului si vezi c zic si aia..
Scuze Sa Nu fie nimic dar tu Personal trebuie Sa faci tot timpul un Control inainte de plecare.. Este masina noua... Eu unul am verificat si inainte si dupa... Te lasi dupa Garantie Sa Nu Ai surprize...
Acelasi logan 2019 0.5 ml de la revizie la revizie