A fost cineva la service pentru rezolvarea TDI EA189, e ceva legat de DieselGate ?
Se schimbă softul. La motoarele de 1.6 tdi se schimbă softul și o piesa la egr, la restul de motoare doar softul. Și eu trebuie sa merg cu skoditza mea .
Documentați-vă mai bine pe net despre ce inseamna update-ul de soft ca urmare a scandalului dieselgate. Dacă nu aveți probleme, de ce vreți sa va faceți? Pe scurt, și cu indicație pentru motor 16.TDI 105 CP, recomand sa nu faceți update-ul. Pentru motorul 2.0 TDI nu ma pronunț pentru ca nu am, însă principiul e același!!! Detalii sunt multe, citiți pe net și pe forumuri chiar din Anglia, sau întrebati pe cei care realizează resoftare pentru tunning, doar sa va explice efectele :) Cat despre RAR, au trecut și trec mașini cu DPf off și Egr off. Nu ii interesează dacă ai făcut update-ul de soft, știu ei mai bine ca poluezi la fel de mult, cât un Euro 5!
Pe scurt update-ul micșorează cantitatea de aer și amestecul este mai mic, deci poate aduce o reducere de consum, dar și puterea scade. Putere o reobtine undeva la peste 2000 rpm când e forțată turbina. EGR-ul recircula de mult mai multe ori gazele arse, care au o temperatura mai înaltă mai ales cand își face regenerarea, deci Egr va pica mai repede. DPF-ul primește mai multa cenușă și își face regenerarea mai des. Și multe altele! Minciuna dieselgate a fost înlocuită tot cu o minciuna, aceea ca prin modificarea softului scad noxele și nu este afectat comportamentul motorului. Nu spune nimeni ca duci mașină mai repede la fier vechi pentru ca piesele și motorul vor avea o uzura mai mare!!! Am analizat luni în șir și asta a fost concluzia mea. Em am cumpărat-o cu update-ul făcut și m-am dus la un tunner și i-am făcut downgrade pre-dieselgate. :)
Salutare. Am fost eu de curând la Ploiești, la reprezentanță. Treaba e în felul urmator(din câte am înțeles eu) : se face un update de soft, se montează ceva la filtru de aer/debitmetru și niște amortizoare(asa parca le-au denumit) pe conductele de injecție. Mașina mea, cel puțin, funcționează altfel, în sensul bun. Precizez ca ei au zis ca nu afectează cu nimic motorul, ca e bine sa fac chestia asta etc etc.... Însă, eu de fel fiind și mai ghinionist...am luat mașina de la service, bucurie mare când am văzut cum merge(motorul fiind cald)...am mers acasă....si a doua zi când am vrut sa pornesc(temp ext era 2 grade)....surpriza,motorul nu stătea la relanti,ca și cum se inneca...se oprea ... Pornea abia la a 3,4-a cheie....luni am dus mașina iar la Skoda, le-am spus de problema asta....si acum se pare ca egr-ul a rămas blocat pe deschis, venea prea mult fum în admisie(sau ceva de genu) și d-aia nu pornea cum trebuie....Ei zic ca nu are treaba cu update-ul ala, ca pur și simplu s-a stricat egr-ul...fix acum...DAR,in mers, după ce reușesc sa pornesc mașina merge perfect! Nu se limitează, nu erori în bord, absolut nimic.... As a conclusion, faci cum vrei cu update-ul asta.... Mașina mea e Octavia 2,2010, 1.6 TDI, CAYC.
Salutari , am observat si eu ceva , cu motorul pornit si cutia in P , nu trece turatia motorului de 2500 ture , e limitat pe calculator , e o chestie din problema prezentata? Oricum nu ma deranjeaza cu nimic , daca vreau mai mult , rezolv , nu cred ca merita sa modific un soft ca sa faca masina ce , nu polueaza asa? Ok.
Eu am softul cel nou, sita de pe galeria de admise și amortizoarele de pe conducte(intreagul update) de aproape un an și nu am nicio problemă. Din contră, consumul a scăzut considerabil, iar regenerarea dpf se face la același interval ca înainte, dar într un mod mai plăcut, nu asa sesizabil ca înainte de update. Depinde de fiecare proprietar de mașina dacă vrea sau nu sa facă update-ul.