Sistemul asta start-stop cat de nociv este pentru masina in general?
Dimineata cand merg la munca, fiind trafic, din 2 in 2 metri .. motorul se opreste (ca actioneaza sistemul) si imediat dupa 5 secunde reporneste, si instinctul imi spune ca nu e o treaba buna, si in reflex mi-a intrat ca atunci cand pornesc masina, sa si dezactivez sistemul, sa nu se tot opreasca si reporneasca de atatea ori.
Din punct de vedere al modului de functionare, repornirea motorului, este o repornire electrica, ca cea normala atunci cand pornesti masina? sau (am auzit si varianta asta), ca repornirea se face si pe baza pozitiei in care a ramas motorul, si se injecteaza combustibil intr-un cilindru propice, si reporneste din explozia asta initiala? Aici, ma astept ca e posibil la benzina, dar la diesel, nu cred ca are cum sa explodeze motorina asa doar injectand-o acolo cu motorul oprit (poate nu stiu eu cum functioneaza dieselul ... ).
Deci, stie cineva sa ne lamureasca (pe mine si cei care au asemenea nelamuriri), cum functioneaza mai exact din punct de vedere tehnic, si daca imbatraneste diferite componente ale masinii prematur sau nu?
Multumesc!
La 70.000 km se presupune de cei din service ca din cauza start-stopului a căzut pompa din rezervor în cazul meu.
Uzura mai pronuntata poate sa apara la: electromotor, segmenti/camasi pentru ca,din cauza pornirilor foarte dese ungerea este mai deficitara.
Start Stop in 2000???